W miniony weekend przeszkoliliśmy 16 nauczycieli, którzy poprowadzą Lab-y 3.0 w szkołach w całej Polsce.
Do udziału w projekcie “Akademia 3.0 – apki.org” zgłosiło się kilkadziesiąt szkół z całej Polski. Ostatecznie wybraliśmy 16 placówek, w których już we wrześniu uruchomione zostaną innowacyjne kluby Lab 3.0, w których uczniowie będą uczyć się programowania i tworzenia aplikacji mobilnych. Aby przygotować nauczycieli do prowadzenia Lab-ów 3.0 zaprosiliśmy ich na dwudniowe szkolenie do Warszawy. Podczas spotkania edukatorzy mieli możliwość przetestowania platformy apki.org, pierwszej w Polsce interaktywnej platformy do nauki programowania, z której uczniowie będą korzystać podczas zajęć Lab-ów 3.0.
Pokazywaliśmy inteligentny dom w Intel XDK, HTML5, CSS3, JavaScript, mówiliśmy o Xamarinie, C# i Kinetise, a nawet w 10 minut zrobiliśmy aplikację do liczenia średniej ocen. – Bardzo fajna grupa, mam nadzieję na owocną współpracę. Cieszę się z dużego zainteresowania i zaangażowania. Tacy Nauczyciele mogę na prawdę wiele pokazać uczniom i otworzyć przed nimi niejedną drogę! – mówi Jakub Król, szkoleniowiec i członek zarządu Fundacji Media 3.0.
Sprawdź na naszej mapie, gdzie powstaną Lab-y 3.0!
Okiem nauczycieli. Dlaczego warto uczyć programowania?
Wiesława Amietszajewa, II LO im. K. K. Baczyńskiego w Koninie: Programowanie rozwija przede wszystkim kreatywność uczniowską. W dodatku programowanie urządzeń mobilnych, z których oni korzystają na co dzień i możliwość obserwowania efektów swojej pracy daje młodzieży niesamowitą satysfakcję, generuje zainteresowania, które pozytywnie będą skutkować w przyszłości. A ponieważ jesteśmy na etapie społeczeństwa informacyjnego, rozwój nowych technologii jest ważny, zależy nam na tym, żeby tworzyć młodą kadrę, przygotowaną do wejścia w ten świat społeczeństwa informacyjnego.
Marek Mendel, Zespół Szkół Gimnazjalnych, Licealnych i Zawodowych – Technikum w Polanowicach: Myślę, że zmieniająca się rzeczywistość i to wszystko, co nas otacza wymusza na nas właśnie takie działania młodzieży. Oni są kreatywni, to przecież oni będą naszą przyszłością. Rozwiązania, które nam zaproponują spowodują, że życie będzie dla nas prostsze i łatwiejsze.
Barbara Halska, Zespół Szkół nr 6 w Jastrzębiu-Zdroju: To zawód przyszłości. Każda osoba, która będzie umiała programować odnajdzie się w swoim życiu dorosłym i znajdzie pracę.
Dagmara Parzych, Powiatowy Zespół Szkół w Bieruniu: To jest jakis pomysł na życie. Po drugie – uczy myśleć, co w dobie dzisiejszej matury i wizji kwalifikacji, potrzeby zdobycia doświadczenia już na wstępie pomaga mieć ułożony motyw postępowania, jakiś algorytm postępowania.
Krzysztof Gajda, Zespół Szkół Elektrycznych nr 1 w Krakowie: Programowanie rozwija myślenie, gwarantuje całkiem przyzwoitą pracę i robi się to, co się lubi.