SZKOLIMY I ANGAŻUJEMY

Prowadzimy szkolenia z najbardziej popularnych języków programowania począwszy od stopnia podstawowego do najbardziej zaawansowanych poziomów. Nasze zajęcia kierujemy nie tylko do osób, które chcą zdobyć nowy zawód, ale także dla każdego, kto chce poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w świecie, w którym prawie wszystko odbywa się cyfrowo. Nasze szkolenia kierujemy dla firm, instytucji, szkół oraz osób indywidualnych.

Tematyka szkoleń obejmuje języki:

  • PHP
  • JavaScript (w tym biblioteki jak D3js, P5JS)
  • TypeScript
  • Ruby
  • Java
  • C++
  • Python
  • Delphi
  • C
  • SQL
  • Processing

 

Zakres szkoleń obejmuje podstawowe zagadnienia począwszy od logicznego myślenia z wykorzystaniem programu Scratch dla najmłodszych, a kończąc na wykorzystywaniu sieci neuronowych.

 

Szkolenia z zakresu nowych mediów obejmują przede wszystkim cyfrowe przetwarzanie informacji, nabycie umiejętności i zdobycie wiedzy na temat nowych mediów w cyfrowym świecie. Zajęcia z nowych mediów obejmują m.in.

  • przetwarzanie sygnałów audiowideo (w tym wykorzystywanie software’u jak Max/MSP, Processing, pakiety Adobe)
  • kreatywne kodowanie (np. tworzenie instalacji audiowizualnych i interaktywnych m.in. mappingu)
  • tworzenie interaktywnych systemów elektronicznych (m.in. w oparciu o Arduino lub własne układy elektroniczne)
dziennikarstwo danych
Problemem dzisiejszych dziennikarzy nie jest – jak przed laty – brak danych, lecz ich nadmiar. Podczas szkoleń z dziennikarstwa danych uczymy, jak nie pogubić się w ich gąszczu, gdzie i jak ich szukać oraz jak się z nimi obchodzić. Nasze szkolenia opieramy na doświadczeniach prowadzenia serwisów i aplikacji Ktorzadzi.pl czy Parlament oraz pierwszego w Polsce portalu o dziennikarstwie danych Datablog.pl. Współpracujemy także z jedną z najlepszych organizacji zajmującą się dziennikarstwem danych – fundacją Civio z Madrytu oraz amerykańską Sunlight Foundation. Szczególny nacisk kładziemy na wizualizację danych. Pokazujemy, jak za jej pośrednictwem opowiadać złożone historie. Mając na uwadze napięte budżety newsroomów, wizualizacji danych uczymy na darmowych oprogramowaniach dostępnych online – tak, by każdy uczestnik szkolenia mógł wykorzystać nabytą wiedzę podczas swojej pracy zawodowej. Nasza oferta obejmuje także tematy z pogranicza dziennikarstwa a programowania. Prowadzimy zajęcia z takich języków i narzędzi jak Processing, R czy biblioteki D3 oraz bezpłatnych aplikacji Plot.ly, Infogr.am, Piktochart, Timeline.js oraz darmowych narzędzi ICT do przetwarzania danych.
dziennikarstwo_cyfrowe
Informacje już dawno przestały być domeną prasy drukowanej. Niewiele jednak osób zdaje sobie sprawę z potęgi współczesnych narzędzi internetowych. Nasze szkolenia kierujemy przede wszystkich dla tych, którzy chcą się zanurzyć w świat nowych technologii dedykowanych dla dziennikarzy oraz tych, którzy pragną rozwinąć swoje umiejętności z przetwarzania danych cyfrowych. W ramach szkoleń nie tylko pokazujemy nowoczesne narzędzia ICT, ale przekazujemy także idee podejścia do nowych mediów. Zajęcia obejmują takie tematy jak dzienikarstwo mobilne, ICT w przetwarzaniu danych, reporter multimedialny, informatyka śledcza, bazy danych publicznych, prawne zagadnienia przetwarzania danych, dostęp do informacji publicznej i re-use.

Świadome i co najważniejsze krytyczne podejście do mediów jest obecnie kluczową kwestią kształtującą nas samych. W ramach szkoleń z edukacji medialnej uczymy teorii mediów i krytycznego do nich podejścia, rozwijamy także umiejętności świadomego korzystania z mediów czy technologii ICT. Szkolenia przeznaczone są nie tylko dla instytucji czy szkół, ale dla organizacji pozarządowych czy indywidualnych osób, które chcą się odnaleźć w natłoku informacji i nabyć umiejętności pozwalających rozróżnić informacje, ich źródła oraz wyodrębnić sposoby jej przedstawiania. W ramach szkoleń uczymy także posługiwania się nowoczesnymi rodzajami mediów jak media społecznościowe, materiały audiowizualne czy tworzenie prostych stron internetowych. W ramach zajęć rozwijamy także umiejętności pozyskiwania informacji oraz tworzenie własnych materiałów informacyjnych.

Nabywanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych w dzisiejszym świecie to podstawa każdej edukacji. Z narzędzi internetowych i aplikacji korzystamy już codziennie załatwiając najbardziej przyziemne sprawy. Komunikacja na linii urząd-obywatel także coraz częściej realizowana jest online. Jak nie pogubić się w dzisiejszym cyfrowym świecie? Jak zabezpieczać się przed intruzami i jak bezpiecznie przechowywać swoje dane? Na te pytania poznasz odpowiedź na naszych szkoleniach. Na zajęciach nie koncentrujemy się na nauce konkretnych narzędzi, zamiast tego uczymy podejścia do Internetu oraz maszyn cyfrowych. Staramy się przekazać przede wszystkim umiejętności, dzięki którym nikt już nie będzie się bał narzędzi internetowych i urządzeń cyfrowych. Świadome korzystanie zarówno z Internetu, komputerów i innych urządzeń to dzisiejsza podstawa bezpieczeństwa.

Naszą misją jest jak największa dostępność narzędzi internetowych. Stosowanie standardu WCAG 2.0 daje możliwość precyzyjnego określenia czy dana strona jest przyjazna dla użytkownika, w tym także dla osoby niepełnosprawnej. W ramach szkolenia prowadzimy zajęcia zarówno dla programistów i osób tworzących strony internetowe oraz dla redaktorów treści. Szkolenia obejmują wszystkie systemy CMS (m.in. Drupal, WordPress, Joomla). W ramach szkoleń uczestnik otrzymuje od nas także autorski podręcznik dla redaktora treści, aby stale utrzymywać standard WCAG 2.0 na swej stronie.

[add_eventon lang=”L2″ ]
Newsy 

Hack Heroes – znamy laureatów

Hackathon Hack Heroes to już flagowe wydarzenie naszej Fundacji, które od 2016 roku realizujemy dzięki współpracy z firmą SAP pod honorowym patronatem Ministerstwa Cyfryzacji. W tegorocznej, trzeciej już edycji wystartowała rekordowa ilość zespołów 176 zespołów, w których kodowało łącznie 615 młodych programistów.

Tematem tegorocznych zmagań były aplikacje wykorzystujące dane publiczne. Partnerem wspierającym hackathonu była firma Transparent Data, która udostępniła bazy danych z CEIDG i KRS i wspierała uczniów w trakcie hackathonu. – To temat trudny i wymagający, ale młodzież sobie bardzo dobrze poradziła, przyznam szczerze, że ku naszemu sporemu zaskoczeniu. Jak wiadomo, dane publiczne, ciągle jeszcze w Polsce są często niekompletne i nieustandaryzowane. Dla młodych programistów nie stanowiło to natomiast problemu, w swoich aplikacjach pobierali dane np. bezpośrednio ze strony sejmu, poprawiali udostępniane pliki NFZ-u czy przetwarzali dane bezpośrednio z kamer monitoringu – mówi prezes Fundacji Media 3.0, Łukasz Żyła.

Jak podkreśla jury konkursu, projekty były na wyjątkowo wysokim poziomie. Po burzliwych obradach wyłoniono laureatów 3 miejsc oraz przyznano 2 wyróżnienia:

I miejsce i nagroda w wysokości 4000 zł:

aplikacja PARQ – Grzegorz Stark z Technikum TEB Edukacja w Gdyni

II miejsce i nagroda w wysokości 2000 zł:
aplikacja LekBierz – Albert Wolszon z Technikum Informatycznego im. Macieja Płażyńskiego w Pucku
III miejsce i nagroda w wysokości 1500 zł:
aplikacja Procencik – Dawid Walczyk, Patryk Staniewski, Piotr Szarow z Zespołu Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu
Wyróżnienie i nagroda w wysokości 1000 zł:
aplikacja SejmMachina – Anna Wąsowicz, Natalia Nowakowska, Kacper Filipiak, Miłosz Rolewski, Mateusz Nowakowski, Paweł Matkowski z I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Gnieźnie
Wyróżnienie i nagroda w wysokości 1000 zł:
aplikacja MójSejm – Stanisław Frączkowski, Witold Kardas, Tymon Kozanecki, Michaił Legczylin, Kacper Trębacz z Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Łódzkiej
Dziękujemy wszystkim zespołom biorącym udział w konkursie i gratulujemy laureatom. Już wkrótce na naszym blogu będziecie mogli poczytać więcej o zwycięskich projektach.

MEET&CODE – ZNAMY WYNIKI KONKURSU

W ramach tegorocznego CodeWeeka cała Polska kodowała z nami w Processingu w ramach inicjatywy „Meet&Code”po raz drugi zrealizowanej we współpracy z SAP SE. Dziękujemy za ogromną ilość zgłoszeń, a co za tym idzie ilość przeprowadzonych godzin zajęć.

Zgodnie z obietnicą wylosowaliśmy również 6 szkół, do których trafią nagrody rzeczowe. Liczymy, że uczniom nagrodzonych szkół sprawią radość.

1 NAGRODA – Zestaw Arduino Tinkerkit – PRO:

Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach (nauczyciel p. Agata Szpyruk)

PRENUMERATY MAGAZYNU PROGRAMISTA:

1. Zespół Szkół Elektronicznych, Elektrycznych i Mechanicznych w Bielsku-Białej (nauczyciel p. Dorota Walaszek)

2. Zespół Szkół Nr 1 im. Władysława Orkana w Nowym Targu (nauczyciel p. Maria Giełczyńska)

PRENUMERATA KOMPUTER ŚWIAT:

1.  ZSBI im.Mikołaja Kopernika Żory (nauczyciel p. Katarzyna Maryjosz)

ZESTAWY PROGRAMISTYCZNYCH KOSZULEK:

1. Zespół Szkół w Skępem (nauczyciel: p. Grzegorz Majda)

2.  Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi w Łodzi  (nauczyciel: p. Wioletta Szwebs)

MEET AND CODE

W ramach tegorocznego CodeWeeka przygotowaliśmy zestaw materiałów edukacyjnych z programu Processing do przeprowadzenia 1-godzinnych zajęć na poziomie podstawowym. Zachęcamy nauczycieli do pobierania bezpłatnych materiałów, a jeśli wyślecie do nas zdjęcia z przeprowadzonych zajęć lub link do relacji na stronie szkoły, weźmiecie udział w losowaniu nagród dla szkoły.

Scenariusz zajęć jest dedykowany dla uczniów szkół średnich, ale ostatnie klasy szkoły podstawowej także mogą spróbować swych sił ;). Zajęcia można przeprowadzić w ramach lekcji lub zajęć pozalekcyjnych (np. koła przedmiotowego). Aby pobrać materiały (prezentacja + scenariusz zajęć) wystarczy wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy, a zestaw materiałów wyślemy e-mailem na podany adres.

Dodatkowo, jeśli przeprowadzicie zajęcia do 31 października 2018 i wyślecie do nas relację zdjęciową i/lub relację z zajęć zamieszczoną np. na stronie szkoły/blogu, wasze zgłoszenie weźmie udział w losowaniu nagród dla szkoły. Do wygrania zestaw modułów

ARDUINO TINKERKIT – PRO

oraz roczne prenumeraty magazynu Programista i magazynu Komputer Świat, a także zestawy programistycznych koszulek dla całej klasy/grupy (w przypadku kół przedmiotowych).* Wszystkim nauczycielom, którzy prześlą do nas relację/relację zdjęciową z zajęć wyślemy także zaświadczenia potwierdzające realizację zajęć w ramach „Meet and code”.

Jak zorganizować zajęcia Meet and code w swojej szkole w 4 prostych krokach:

  1. Pobierz materiały do przeprowadzenia 1-godzinnych zajęć z Processingu na poziomie podstawowym (prezentacja + scenariusz zajęć) -> Wypełnij formularz
  2. Przeprowadź zajęcia w swojej szkole
  3. Prześlij do nas zdjęcia/relację z przeprowadzonych zajęć do 31 października na adres meetandcode@testbackmedia3.pro-linuxpl.com
  4. Weź udział w losowaniu nagród dla szkoły

Inicjatywa jest realizowana w ramch CodeWeek 2018 przez Fundację Media 3.0 we współpracy z SAP SE.

* Nauczyciel może przeprowadzić dowolną ilość zajęć z wykorzystaniem scenariusza. W przypadku wylosowania nagrody w postaci zestawu koszulek dla klasy – przesyłamy zestaw odpowiadający faktycznej liczebności klasy/grupy, która brała udział w zajęciach (nie więcej niż 40 sztuk).

KONTAKT

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości